Artikel

Cara Menggantung Pintu: Petua Menggantung Pintu

Isi kandungan



Salah satu langkah pengubahsuaian rumah utama yang boleh menyebabkan kekecewaan dan masalah yang tidak berkesudahan adalah dengan menggantung pintu. Kebanyakan orang tidak tahu bagaimana menggantung pintu dan cuba menggantung pintu tanpa pemahaman yang baik mengenai proses ini menyebabkan pintu yang tidak akan terbuka dan ditutup dengan lancar. Penting untuk tidak mencuba menggantung pintu tanpa mengetahui apa yang anda lakukan. Jangan mula mengetuk lubang di dinding anda sehingga anda mengetahui mengenai pemasangan pintu ke bingkai! Tetapi bagaimana anda memulakan pembelajaran bagaimana menggantung pintu?

Di Best of Machinery, kami bersedia membantu anda mengetahui proses pembinaan pintu gantung. Di bawah ini, anda akan mendapat panduan lengkap mengenai beberapa ciri terpenting yang perlu anda ketahui untuk menggantung pintu tanpa perlu bimbang tentang pembukaan kasar, jambing winky, engsel longgar, spacer, dan kilau. Sekiranya anda tidak tahu apa maksudnya, jangan risau! Baca di bawah untuk mengetahui semua yang perlu anda ketahui mengenai pemasangan pintu.



Bagaimana anda menggantung Pintu Prehung?

Sebilangan besar pintu datang, pada dasarnya, hanya selembar kayu besar tanpa engsel dan bingkai belum terpasang. Pintu prehung, bagaimanapun, dilengkapi dengan pintu yang sudah terpasang pada bingkai. Ini bermaksud bahawa anda tidak perlu melakukan pengukuran yang teliti untuk memastikan pintu dan bingkai pintu sesuai dengan betul. Apa yang perlu anda lakukan adalah memasang seluruh pintu dan unit bingkai ke dinding anda, yang merupakan proses tersendiri yang masih perlu anda periksa untuk memastikan bahawa anda melakukan dengan betul.

set ketuk dan mati terbaik

Sebaik sahaja anda memastikan bahawa lantai di bawah pintu anda rata, dan pintu itu betul-betul masuk ke ruang, anda akan bersedia untuk memulakan pemasangan pintu. Angkat pintu ke dalam bukaan dan paku bahagian engsel pintu ke tempatnya dengan lembut. Anda ingin memegangnya dengan longgar di tempatnya untuk memastikannya sesuai dengan lubang ke dalam lubang. Sebaik sahaja anda berpuas hati, anda boleh mengikat bahagian engsel dengan kuat melalui kancing pemangkas dan pelindung. Kemudian paku bahagian lain ke tempatnya, menggunakan kuku panjang yang serupa, dan bersiap untuk bekerja dengan kusen atas.

Jamb atas biasanya dibahagikan kepada dua bahagian. Tolak ke tempat ini dari bawah ke atas dan paku dengan paku setiap 18 inci. Setelah selesai, periksa bahawa semuanya kukuh, dan anda bebas untuk melangkah ke langkah terakhir. Pasang kait, ikuti arahan yang disertakan, dan anda sudah bersedia untuk memeriksa kerja anda dan memastikan bahawa anda sudah selesai.

Periksa bahawa pintu terbuka dan ditutup dengan lancar. Sekiranya terdapat bukaan kasar dengan sedikit goresan, anda mungkin perlu menyesuaikan sedikit. Sekiranya semuanya bergerak dengan lancar, maka ini adalah langkah terakhir, dan anda semua sudah selesai!

Di manakah Engsel Pintu Diletakkan?

Kedudukan di mana engsel pintu anda perlu diletakkan adalah perincian yang penting dan jelas. Sekiranya masing-masing engsel berada di tempat yang tepat, maka anda harus selamat dari pintu yang miring, kendur dan masalah pembukaan kasar yang akan berkembang di masa depan. Sebilangan besar pintu mempunyai tiga engsel yang dipasang di bahagian engsel. Yang pertama hendaklah diletakkan 10 inci dari bahagian bawah pintu. Engsel kedua berjalan 5 inci dari bahagian atas pintu. Engsel ketiga dan terakhir harus diletakkan di tengah-tengah antara dua lokasi engsel pertama.

Bolehkah Anda Menggantung Pintu Baru pada Bingkai Yang Ada?

Menggantung pintu baru ke bingkai yang ada adalah proses yang jauh lebih mudah daripada memasang bingkai baru, selagi bingkai lama dipasang dengan betul dengan trim yang tepat, dan kusennya lurus. Sekiranya bingkai sedia ada anda disiapkan secara winky, maka anda akan menghadapi masalah membuka pintu tidak kira seberapa baik anda memasang pintu baru!

Yang harus anda lakukan hanyalah mengangkat pintu lama dari kerangka pintu dari sisi engsel dan memastikan anda menyusun lokasi engsel di pintu baru dengan engsel yang ada di jamb pintu.

pemisah log terbaik

Petua untuk Menggantung Pintu

Berikut adalah beberapa petua utama kami untuk memulakan pemasangan pintu. Sebilangan ini mungkin merupakan perkara yang sudah anda ketahui atau alat yang sudah anda gunakan, tetapi mungkin ada satu atau dua butiran yang mungkin belum anda fikirkan! Dan ingatlah untuk selalu melakukan perkara demi langkah demi langkah, gunakan semua usaha yang anda boleh untuk memastikan proses pembukaan berjalan lancar.

Alat apa yang anda perlukan untuk menggantung pintu?

Terdapat sebilangan besar alat yang akan anda gunakan untuk menggantung pintu anda. Mari kita jalani mereka dengan cepat. Agerudi tanpa talidan set bit gerudi adalah mustahak. Tidak ada cara untuk mengelakkan menggunakan salah satu dari ini, kerana anda harus memilikinya untuk memasukkan semua skru yang akan anda gunakan untuk menahan pintu ke bingkai pintu.

Anda juga memerlukan tukul dan gergaji tangan untuk penggunaan umum dalam proses pemasangan pintu, kerana terdapat lebih dari satu langkah yang memerlukan kedua-duanya. Tingkat jamb dan set persegi sangat penting untuk memastikan bahawa semua kawasan bingkai dan kusen dipasang sama rata dan kemas - jika mereka sedikit keluar dari langkah, pintu anda tidak akan dapat dibuka dengan betul.

lihat ulasan bo5041k

Anda juga akan mahukan apita pengukurdan pisau utiliti untuk penyesuaian yang lebih baik. Perkara terakhir yang anda perlukan untuk memasang pintu adalah sebilangan skru 33 inci untuk menahan bahagian engsel ke pintu dan mengunci dengan selamat dan kuat.

Pastikan Pintu anda Membersihkan Permaidani

Langkah penting yang perlu diingat adalah, pastikan anda meletakkan pintu pada spacer kecil ketika anda memasangnya, untuk memastikan pintu anda tidak menempel di permaidani atau trim di bahagian bawah. Anda memerlukan lebih kurang setengah inci ruang tambahan di bawah pintu.

Meluruskan Tembok

Pintu pintu mesti lurus, dan tidak hanya di atas! Anda juga mesti memastikan bahawa setiap sisi berbaris dengan jamb yang lain, dan kadang-kadang itu bermaksud bahawa anda harus meluruskan dinding yang tidak kemas.

Nasib baik, ini adalah proses yang mudah. Yang anda perlukan hanyalah sekerap kayu untuk melindungi dinding dan sledgehammer untuk mengetuknya ke tempatnya. Letakkan sebatang kayu di seberang pangkal dinding dan pukul ke lokasi yang tepat hingga terpasang pipa. Selepas ini, anda boleh mengacukannya ke lantai dan memegangnya seperti itu.

Cara Mengimbas Kerangka Pintu

Menghilangkan kerangka pintu adalah langkah penting yang anda ingin tahu bagaimana melakukannya kecuali jika anda menggantung pintu baru di bingkai yang sudah ada. Tandakan ke mana engsel di dinding. Letakkan penutup (potongan kayu berbentuk baji kecil) di lokasi engsel dan pasangkannya pada kedudukan semasa anda meletakkan bingkai dan kusen pada kedudukannya. Langkah ini akan memastikan bahawa jamb dan engsel berbaris dengan betul dan terpasang kuat di dinding.

d26453k

Spacer dan Jambs

Apabila anda memasang jamb pintu baru, anda boleh memasang potongan kecil ke pangkal jamb untuk memastikan bahawa pintu membersihkan permaidani dengan selesa setelah semuanya dipasang dengan betul. Jangan lupa meletakkan satu di setiap sisi untuk memastikan bahawa kusennya rata, dan pintu duduk lurus!

Sembunyikan Skru!

Lubang skru jelek dan tidak kemas, tidak kira jenis skru yang anda gunakan. Skru lebih selamat daripada paku, kerana tidak akan tercabut dan longgar, tetapi setiap skru akan meninggalkan lubang kecil yang perlu diisi. Sekiranya anda mempunyai jalur cuaca di pintu luar, anda boleh menggunakan ini untuk menyembunyikan skru di bahagian selak bingkai pintu. Cukup tarik semula sebelum anda menggunakan skru apa pun, pasangkannya ke kedudukannya, dan kemudian lipat jalur ke belakang untuk menutupnya untuk menyembunyikan lubang!

Kesimpulannya

Menggantung pintu tidak semestinya proses yang sangat rumit dan sukar, tetapi anda harus selalu meluangkan masa anda dan berhati-hati mungkin. Membelanjakan masa tambahan untuk memastikan anda mendapatkan semuanya dengan betul pada kali pertama akan memastikan bahawa anda tidak akan mencuba kali kedua setelah memasang pintu yang tidak terbuka dengan lancar.

Ikuti petua kami di atas, serta arahan terperinci yang harus anda temukan disertakan dengan pintu anda, dan anda pasti baik-baik saja. Dengan sedikit latihan, anda boleh menggantung pintu ke seluruh rumah anda dengan penuh keyakinan dalam masa yang singkat! Bersedialah untuk meluangkan masa anda dan berhati-hati sehingga anda mendapat hasil yang terbaik.